[Updates] Denk aan verzekeringsdekking, advies bij sluiten (horeca)bedrijf, juist ook nu sprake van cybercriminaliteit

0
1534
⏰ Leestijd: 4 minuten

Het aantal besmettingen in Nederland loopt op. In de afgelopen tijd hebben we verschillende vragen gekregen omtrent verzekeringen en het coronavirus. Zowel op het werk als in het privéleven kunnen er onduidelijkheden ontstaan.

Ons advies bij tijdelijke sluiting van (horeca)bedrijf

We geven u graag wat tips bij het tijdelijk sluiten van een (horeca)bedrijf. Juist dan is het belangrijk om op de veiligheid te letten:

  • Blijf waakzaam voor brand!
  • Laat uw bedrijfsruimte ordelijk en netjes achter, laat brandbare zaken niet rondslingeren.
    Dit geldt voor zowel binnen als buiten het pand; houdt brandbare zaken tenminste 10 meter buiten het pand.
  • Haal wanneer mogelijk de elektrische spanning van de apparaten en draai de gasleidingen dicht.
  • Check blusapparatuur en blusdekens en hang ze in het zicht.
  • Zet alle installaties, in de mate van het mogelijke, volledig stil en stroomloos. (uiteraard met uitzondering van brand-, diefstal en technische alarmsystemen).
    Denk hierbij aan uw wasmachine en droger. Laat deze apparaten niet aan als er niemand aanwezig is!
  • Draai kranen dicht, ook die van de glazenspoeler
  • Tenslotte, controleer dat alle (brandwerende) deuren en poorten gesloten zijn bij vertrek.

Denk aan verzekeringsdekking bij aanpassing werkzaamheden

We zien dat veel ondernemers oplossingen zoeken om hun onderneming draaiende te houden in deze moeilijke tijd. Deze aanpassingen kunnen gevolgen hebben voor uw zakelijke verzekeringen. Denk bijvoorbeeld aan de horeca waarbij restaurants hun gerechten bezorgen bij klanten. Bekijk dan wat gedekt is onder de motorrijtuigenverzekering. We raden u ook aan om na te gaan of uw nieuwe werkzaamheden onder de Aansprakelijkheidsverzekering voor Bedrijven gedekt zijn. Komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.

Cybercriminelen juist ook actief tijdens coronacrisis

We checken vaker dan normaal nieuwswebsites en de verschillende nieuwsapps. Uit onderzoek blijkt dat cybercriminelen de crisis aangrijpen om aanvallen gerelateerd aan corona uit te voeren. Bekijk onze tips om zo veilig mogelijk thuis te werken.

Neem contact op met hypotheekverstrekker bij moeilijkheden betaling

De uitbraak van het coronavirus kan een behoorlijke impact hebben op uw financiële situatie. Neem contact op met uw hypotheekverstrekker als tijdelijk de maandelijkse hypotheeklasten niet betaald kunnen worden. De meeste geldverstrekkers denken mee in oplossingen zoals bijvoorbeeld een pauze voor aflossingen.

Tip: neem tijdig contact op en wacht niet tot er een betalingsachterstand ontstaat.

Verzuim- en ziektewetverzekering in tijden van het coronavirus

Er kan bij werkgevers onduidelijkheid ontstaan over de verzuim- en ziektewetverzekering. Wanneer keert een verzekering uit en wanneer niet?

Keert een verzuimverzekering uit als mijn werknemer wegens ziekte door het virus niet in staat is om zijn werk te verrichten?

Ja, de oorzaak van de ziekte is niet relevant.

Keert een verzuimverzekering uit als mijn werknemer niet in staat is om zijn werk te verrichten omdat hij in quarantaine geplaatst is?

Nee, een verzuimverzekering dekt de loondoorbetalingsverplichting in geval van ziek personeel. Als iemand om een andere reden dan ziekte niet kan werken, bijvoorbeeld omdat hij/zij om preventieve redenen in quarantaine moet blijven, of een bepaald gebied niet mag verlaten, is er geen dekking voor de eventuele loondoorbetaling.

Bekijk deze en andere relevante verzekeringsinformatie op de website van Het Verbond van Verzekeraars.

Digitaal communiceren met uw klant – welke mogelijkheden zijn er voor onze bedrijfsrelaties?

Nu fysieke afspraken zoveel mogelijk beperkt moeten worden, is digitale communicatie een uitkomst om in contact te blijven met uw klanten. Er zijn diverse tools op de markt die u hiervoor kunt inzetten. Maar wellicht ziet u door de bomen het bos niet meer. Daarom hebben we een aantal mogelijkheden op een rijtje gezet:

1) GoToMeeting – LogMeIn

Deze tool biedt: schermdelen, vergaderen, opname van meetings en is mogelijk op elk apparaat. Bovendien is deze te koppelen met Office 365.

2) ZOOM – ZM

Zoom is een wereldwijd gebruikt video communicatieplatform. Geschikt voor bijvoorbeeld videobellen, online afspraken inplannen en schermdelen. De software werkt op alle besturingssystemen en heeft een app beschikbaar. In de basisversie bieden ze 1 op 1 communicatie gratis aan.

3) Teams – Microsoft

Gebruikt u al Office 365? Dan kunt u dit uitbreiden met Teams. Teams biedt online vergaderen en videobellen en synchroniseert met al uw Outlook contacten.

4) Finly – Future of Finance

Van oorsprong een applicatie voor schermdelen en adviseren via webcam. Finly biedt op het platform 12 modules om het adviestraject digitaal in te richten. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de module ‘digitale handtekening’ toe te voegen.

Bron: nn.nl

We wijzen u graag op de informatie van de Kamer van Koophandel over bestaande en nieuwe regelingen van de overheid:

Noodfonds Overbrugging Werkgelegenheid

BBZ | Besluit Bijstandverlening Zelfstandigen

Verruiming Borgstelling MKB kredieten

Uitstel van belasting betalen

Belastingdienst, maatregelen voor ondernemers inclusief zzp’ers

Wanneer is er dekking op een reis- en annuleringsverzekering?

De meest voorkomende vragen worden beantwoord op de website van het Verbond van Verzekeraars. De dekking kan per verzekeraar verschillen, maar de informatie is in grote lijnen voor de meeste verzekeraars van toepassing.

De informatie op de website van het Verbond van Verzekeraars wordt regelmatig bijgewerkt. Naar de website van het Verbond van Verzekeraars

Staat uw vraag er niet bij, bel of mail ons dan gerust. Wij helpen u graag!

Aangepaste werkwijze

Zorg voor onze relaties en werknemers vinden wij erg belangrijk. Wij nemen daarom onze verantwoordelijkheid voor een veilige en gezonde omgeving. Wij houden ons vanzelfsprekend aan de richtlijnen van het RIVM en de overheid.

Onze medewerkers werken zoveel als mogelijk vanuit huis. Wij doen er alles aan om de continuïteit van onze dienstverlening te kunnen waarborgen.
U kunt ons kantoor bij voorkeur bereiken via e-mail of telefoon.

Doordat niet alle collega’s fysiek aanwezig zijn kan de afhandeling van vragen soms iets langer duren. Wij proberen dit uiteraard tot een minimum te beperken.

Wij hopen op uw begrip daarvoor en staan graag voor u klaar.